Thursday, December 30, 2010

sejarah lama.

kenapa kita belajar sejarah ?

a. supaya kita tahu asal usul kita.
b. terpaksa sebab di sekolah subjek sejarah wajib study kan ?
c. saya mahu jadi lawyer.
d. suka hati saya lah.

bak kata cikgu Muhammad @ cikgu sejarah pra-u dulu. HISTORY. His Story. anggap kita mahu tahu sejarah orang dulu-dulu. tapi post kali ini bukan untuk mengajar kamu sejarah. sebab saya pun bukan score gila sejarah. tapi tamadun Islam, mungkin lah.

semua orang ada sejarah tersendiri. sejarah keluarga. tu yang ada cerita pasal bela saka. sejarah peribadi. contohnya pasal cinta monyet kamu dulu. semua tu sudah tertulis dalam lipatan sejarah. bad or good, semua sudah jadi kan.

untuk buka sejarah baru, sejarah lama mesti ditutup rapat-rapat. jangan pandang belakang lagi. situasi yg saya hadapi sekarang buat saya cuba faham yg semuanya cuma sejarah. tapi jangan sampai sejarah berulang lagi. kalau jadi macam tu, memang kau mahu berdepan dengan aku lah ;)



Love by,
fiqa <3

No comments: