Thursday, January 27, 2011

bila encik bf busy, cik gf boleh buat apa ?

salam bloggers ;

cik eyka geram bila cuti panjang sangat tapi tiada yg boleh teman. family pon semua busy dengan hal masing-masing. encik afiq ? bertungkus-lumus siapkan assgnment dia, buat kerja dia. jadi cik eyka terpaksa buat-buat bodoh tak tahu nak buat apa. geram -.-

so, memandangkan saya terlalu banyak cuti sekarang, until september. banyak benda i would like to have a try. lagi pun encik afiq selalu busy dengan kelas dia, assignment dia. so, saya kena lah cari benda lain nak main. contohnya ;


  • saya sekarang tengah ada mood untuk menjahit. jadi recently, saya dah jahit 2 helai apron. tapi apron biasa. dulu masa sekolah menengah dekat smesh, cikgu ert penah ajar buat apron. tapi dulu saya nak gerakkan mesin tuh pun tak pandai. but now, asyik nak jahit ja. muahaha. lepas ne nak belajar potong kain and jahit baju kurung :D
  • read, read, and read magazines such as cleo and seventeen. dalam tuh saya banyak tengok fashion and beauty care. macam mana nak mix and match clothes. banyak artikel menarik. tak kesahlah majalah melayu or english, yg penting kita mampu faham input dia and try apply dalam kehidupan. but seventeen is a good magazine because dia ada ajar macam mana nak simpan duit and banyak artikel tentang love life. muahaha.
  • belajar memasak. contohnya, last week saya belajar buat kuih popia. tapi inti kuih tuh bukan lah yg macam orang selalu buat berniaga tuh. saya cuma guna ikan tuna yg dalam tin tuh dan campur sayur kobis. campur dan gulung. then celup dengan telur. then goreng. siap :D
  • banyak berjalan-jalan. tapi bukan banyak habiskan duit. jalan-jalan tengok pemandangan alam. at least boleh tenangkan fikiran yg kusut sebab terlampau bosan duduk rumah. hehe.
  • online shopping. ne betul-betul a great sin. menghabiskan duit dengan membeli-belah online. there's no way anymore for a girl to stop their desire for shopping. tengok aku shopping pakai baju tidur ja :D thank you techno :D
  • kemas bilik. yg ne tak berapa berkesan sebab lepas kemas bilik, nampak ada banyak ruang kosong. mesti lepas tuh tarik baju, jeans dengan tudung. siap-siap then tarik kunci kereta, jalan beli barang. duh, sangat sakit hati sebab akhirnya akan ada banyak lagi barang untuk dibeli dan dikemas.
  • mix and match dalam bilik. kira ada fashion show kat dalam bilik. yg ne acara paling digemari oleh my sister sebab dia memang suka pakai lawa-lawa then ambik gambar. padahal background just almari putih. sengal -.-
  • online and blogwalking. yg ne baik punya. sebab boleh tengok blog orang lain. baca entry. then follow. dapat join GA or contest. but now bila saya tengok tutorial dekat blog orang lain macam mana nak ubah itu ini. saya terus cepat-cepat istighfar banyak-banyak sebab saya dah serik nak ubah apa-apa. saya cuma akan ubah sedikit. sebab pernah blog saya ada masalah sebab terlalu ghairah nak cantikkan blog. dah serik ok ? :)
  • sekarang tengah try mau belajar macam mana nak edit gambar. guna itu ini. tapi still tak pandai sangat. sebab saya tak minat nak edit gambar. susah lah sebab banyak sangat kerja. biarlah encik afiq yg editkan. apa guna ada boyfriend yg study art and design in graphic ? eh, betulkah ? kadang aku pun bingung kalau orang tanya :D

so, actually banyak benda cik gf boleh buat kalau encik bf tengah busy. tapi kalau sudah bf kau busy memanjang, kena check juga. there's so much things to explore, girl :D

No comments: