Tuesday, March 8, 2011

PAKAI TALI PINGGANG KELEDAR BUKAN SKEMA





Arahan untuk memakai tali pinggang keledar di bahagian tempat duduk belakang telah berkuatkuasa sejak 1 Mac 2011. actually dari dulu lagi. tapi macam angin lalu, no effect.

kalau saya drive, saya mesti bagi ingat dengan penumpang sekalian untuk pakai tali pinggang keledar. ada yg dengar, ada yg buat buat tak dengar. peduli lah, kalau kena saman, kau kan kaya ;)

then some of my friends pernah kata ;

 "eh, skema nya pakai seatbelts"

amboi amboi. saya tak kesah, skema or nerd, yg penting saya selamat. kamu, saya ; jangan lah ambil ringan soal keselamatan. tak siapa kesah kalau kamu skema ka apa, yg penting selamat dalam perjalanan. Ingatlah orang yg tersayang.





4 comments:

Anonymous said...

Tapi kenapa selalu accident yang pki seat belt meninggal atau cedera parah. yang nda pakai seat belt t'humbang keluar kereta, selamat pula. hmm.. mari kta tny jpj. hahaha

ika said...

yang tu dear, ajal & ketentuan Allah :) kita cuma berusaha & merancang, tp Allah juga yg menentukan semuanya :)

Cinoi said...

Mari kita ubah mentaliti, pakai seat belt baru nampak educated, and ada class. Di oversea, benda seat belt ni mmg strict gila.

Orang malaysia ni, mentaliti apa la yg kutuk skema kalau pakai seat belt, minda x maju, kurang bijak.

Bangga la sikit utk menjaga keselamatan, kalau sudah ajal tu, yang penting kita sudah berusaha, x la sia2 kalau mati.

ika said...

terbaik lah komen dear :) suka sangat2 tau :D betul tuh, kena strict pakai tali pinggang neh.