Friday, September 2, 2011

eid mubarak

Assalamualaikum semua :)



Alhamdulillah, masih berkesempatan untuk menulis. apa khabar semua ? saya sehat ja, cuma sakit gigi sedikit. Alhamdulillah sebab masih rasa sakit. sebab sakit gigi lah nafsu makan yang melampau tu dapat dikurangkan. see, how Allah love me ? :D
Sudah beberapa hari kita berhari-raya kan. apa khabar raya anda-anda sekalian ? puas kunjung mengunjung ? mengeratkan silaturrahim sesama kita. atau sudah ada yang berpuasa enam ? Insya-Allah, nanti tiba giliran saya untuk berpuasa enam. 

Saya mau share sedikit pengalaman raya tahun ne. walaupun ibunda tersayang sudah tiada, alhamdulillah ikatan kekeluargaan dengan family sebelah ibu sangat rapat. syukur alhamdulillah. if last year kami adik beradik tak ikut family sebelah ibu beraya hingga ke Bongawan, tapi tahun ne Allah bagi kesempatan untuk berkumpul lagi. even raya tahun ne diselubungi hujan rahmat yang bagaikan ribut melanda, kami tetap beraya.

Start dari kuburan kampung Pikat, iaitu kubur arwah ibu, arwah atok dan arwah pacik. selesai yassin dan doa, hujan pun turun dengan lebatnya. yang lain sudah dalam kereta, tapi kami masih lagi baca yassin dekat kuburan arwah moyang kami. dan saya tersangatlah basah yaaa. nasib baik sempat kering before beraya. then aktiviti beraya ke rumah sedara-mara. 

Done with that, internet teruk sangat. next time saya update lagi :D

3 comments:

vblogklasik said...

Waa.. twin ker?

Cikbeyla Nabiella said...

Slmt hari raye :))

ika said...

re fikri : hehe. bukanlah, cuma muka sama :D

re cikbeyla : Selamat hari raya juga dear :)