Wednesday, June 23, 2010

WHEN EVERYTHING SEEMS SO HARD,JUST BACK TO BASIC :D

assalamualaikum w.b.t. . . .

entry pertama selepas pemusnahan blog yg lama.emm.mulanya tiada idea hendak tulis apa.akhirnya,peristiwa yg sy alami hari ini memberi idea untuk entry pertama.hari ini kami di beri kertas sekaligus markah peperiksaan mid-term.emm.alhamdulillah,berkat usaha dan doa :)
seorang sahabat mengadu pada sy.markahnya boleh tahan.tapi mungkin ada salah di mana-mana sehingga dia rasa tidak puas hati.emm begini katanya . . .
"kang,macam mn kau belajar?aku sudah belajar sungguh-sungguh, buat betul-betul untuk mid-term,tapi markah masih mcm ni. . ."
emm jawapan sy. . .
"mungkin kita sudah buat yg terbaik untuk peperiksaan,mungkin cukup segalanya di atas kertas,tapi mungkin kurang bahagian ibadah kita.emm mungkin . . ."
sy juga bukanlah manusia yg sempurna.tapi cukup sekadar saling mengingati dan saling membantu dalam melakukan kebaikan.sy cuba berikan respon yg terbaik pada rakan-rakan.sebab sy juga pernah merasa perkara yg sama.pengalaman merupakan guru terbaik untuk kita dalam menghadapi kehidupan.jujur sy katakan hati ini sudah jatuh sayang kepada teman-teman sekolah.mana mungkin sy sanggup untuk membiarkan mereka gagal mencapai kejayaan.selagi mampu,sy pasti akan membantu.Insya-Allah :)

No comments: