Monday, August 30, 2010

YANG LALU, BIARKAN BERLALU !

Mai kecewa dalam percintaan, beberapa bulan yg lalu. Kini Mai sudah memiliki sebuah perhubungan yg kukuh, maknanya sedang berbahagia. Tapi ada masa Mai masih teringat ex-bf nya, masih teringat dan bukannya masih rindu. Mai tahu semua tu tak patut langsung sebab tu hal masa lalu, jadi biarkanlah ia berlalu.
Situasi di atas BUKAN situasi saya, ataupun teman rapat ataupun buah hati saya, mungkin juga bukan situasi kamu. Situasi tu saya terbaca dalam internet dan ada lah sedikit komen-komen yg saya sudah baca. Merujuk kepada perkara di atas, macam tulis surat rasmi kan ? Okay, pertama sekali, bukan saya mahu komen, jauh sekali tunjuk pandai. Tapi pada pandangan saya, kalau seseorang tu masih belum dapat lupakan kekasih lama atau kisah cinta lama, buat apa mulakan kisah cinta baru kan ? Nanti buat orang lain sakit hati ja. Tapi apa-apa pun, semua orang ada hak masing-masing, dan saya tak kata semua tu salah. Cuma kalau terkena di batang hidung sendiri, baru kita tahu macam mana rasanya kan ? Mudah-mudahan situasi di atas tidak terjadi pada saya, Afiq, kawan-kawan rapat, adik saya dan juga mungkin kamu. Saya sudah cukup berbahagia di samping Afiq, semoga kebahagiaan ini kekal ke akhirnya. Ameeennn ~

No comments: