Monday, December 6, 2010

semua berhak untuk kelihatan cantik.

Hi readers !
first sekali, this is an illegal post sebab di 'update' dalam masa exam BESAR a.k.a STPM ! well, who care's.
malam ini tiba-tiba ja saya ada idea mau update blogg. so, ndakan mauu biar ja kn ? (sabahan betul juga saya nee)


chup ! lari tajuk sudah. apa yg saya mauu cakap di sini pasal "CANTIK" or "KECANTIKAN". bagi saya semua orang pun especially perempuan ada kecantikan tersendiri. nda kesahlah saya, dia or kamuu tuu gemuk, chubby orr slimm. yang penting macam mana kita mauu tunjuk sama orang yg kita nee cantik. bukan setakat cantik luaran ja, dalaman pun mesti cantik. 


"kalau kauu cantik pun, tapi perangai teruk, mati juga lelaki di luar tuu mau suka kauu" - nee saya dapat dari komen orang di facebook. tapi bukan di wall saya lah. kalau nda, matilah orang tuu.pandai-pandainya ja mauu cakap begitu sama saya.hehe.


saya tengok lelaki sekarang bukan mauu kalau girlfriend dorang gemuk ckit. berat baru tambah 2 kg pun sudah mau bising. padahal apa juga lah bah 2 kg tuu. boleh juga diangkat-angkat.lagipun comel apa kalau chubby ckit kn ? nda kan kauu mau gf kauu mcm skeleton berjalan ? nasib boyfiee saya nda begituu. dia suruh makan banyak lagi supaya tambah berat ckit. hehe.


actually, faham juga saya tuu kenapa semua perempuan mauu nampak tiptop selalu. saya pun bah mauu nampak cun gilerr.hehe.tp berpada-pada lah juga. rileks ja bah, kalau kita syukur sama apa yg ALLAH sudah bagi sama kita, hargai diri seadanya, itulahh kecantikan semulajadi or should i call it "natural beauty". hehe.


ok, kalau betul mauu nampak cantik :
1. mesti makan sarapan setiap pagi.
2. tidurr mesti cukup.
3. mesti ada social connections or mesti at least ada 2-ways communications.
4. senaman. [paling susah mauu buat]
5. mesti selalu jumpa doktor gigi [actually, amalkan kebersihan gigi]
6. try get some hobby that could releasee your tension [bila kita tension, kita makan tanpa fikir.tapi bagi perempuan lah, sebab lelaki macam memang suka makan kn ?]
7. protect our skin [gunalah losyen & good skin caree ]
8. minum banyak airr putih.
9. minum teh.
10. do whatever you think that will give you happiness.


kecantikan tiada nilainya dibandingkan dengan kesihatan. macam mana kuat pun keinginan kita untuk cantik, just never take the wrong way. semua list utk cantik di atas boleh kita amalkan. but for me, it comes naturally. when you are happy & always thankful, it shows. cantik hati, cantiklah kita.


eat, love & pray :
fiqa

No comments: