Friday, May 27, 2011

kalau cinta, jangan marah

Assalamualaikum semua !

ohmy ! lama tak update blog kan ? yesterday saya ada interview untuk Ijazah Sarjana Muda pendidikan untuk pilihan kedua saya iaitu USM :) dan semuanya berjalan dengan lancar ; alhamdulillah :)

kamu, saya mahu share pasal hubungan jarak jauh. bila sudah masuk fasa kedua ; bila sudah masuk setahun. saya fikir hubungan tuh akan berjalan lancar ja, tapi rupanya makin banyak dugaan Allah bagi. contohnya ; makin tiada masa untuk bersama disebabkan study or part-time job. masa ne sangat perlu untuk pasangan saling give and take. sebab kalau tak, masing-masing masa ne mahu marah dan tidak faham situasi.

kedua ; makin sukar untuk memenuhi kehendak pasangan. sangat diakui perkara ne. macam saya ; setiap kali partner cuti, memang akan selalu call, mesej dan webcam. tapi bila saya sudah ada part-time job, sangat susah untuk penuhi setiap kehendak partner. kalau nasib baik, dapatlah pengertian dari si dia. kalau tak, memang kena redha lah bila dia marah atau merajuk.

terus terang saya cakap, hubungan jarak jauh sangat menuntut kesabaran yg tinggi. kalau partner jenis yg sukar untuk faham, lagi susah. jadi bukan semua orang yg layak untuk menjalani hubungan jarak jauh ya.

p/s : my partner, I need you to understand me more, please :)

The end.

1 comment:

elle.nana said...

mmg mcm tu babe.. bla da start sem, mmg masing2 ada tanggungjawab sendiri..

aku pon mcm tuu jugak.. huhu..